Prinskorvar

Lite hot om utebliven kvälls müsli gjorde susen för grabbarna! 😝
Båda 2 skötte sig otroligt bra idag 😃
 
Hade tänkt lina dem idag bara då det som sagt var lite oklart vad det skulle vara för status på dem 😜
Men L ville absolut hoppa och jag tänkte att det var en bra idé att hålla oss i ridhuset ifall de skulle vara stolliga..
 
R var lite "uppblåst" på vägen dit, taktade och frustade som en drake medan F bara gick lika cool som han brukar vara...
Väl i ridhuset däremot fick F syn på hindren och blev helt galen 🙈
Men som tur var så slappnade iaf R av så dom fick rida fram medan F kom till ro..
 
De fick hoppa serien vi hoppade förra veckan, men la in en extra studs där det blev fel avstånd för ponnyn..
Till en början tog det tvärstopp då han blir lite ängslig då det är många hinder på rad, så vi lade ner alla hinder och han fick börja med att hoppa 1, så lade vi till ett för varje runda och tillslut kunde de rulla på hela serien och vi höjde upp till 70cm som högst 😃👍
Jobbigt tyckte lilleman ❤️
 
 
Precis då de var färdiga kom Jenny, Sofie och Cajsa upp för att fika och hjälpa mig 😊
Jag red fram medan de fixade med avstånden och vi började rulla några varv på 90cm, höjde sedan upp lite i taget tills de låg på 110, då var han trött och jag försökte hjälpa till genom att driva på = platta språng = rivning 🙈
Han blir såååå jäkla arg då han river, sparkar, slår och ful piper 😂
 
Efter 2 misslyckade omgångar bröt vi av så att han fick pusta och J sa åt mig att sluta smacka 😉
Tog det luuugnt och han fick komma in sakta och istället hoppa upp sig i runda språng och då var det plötsligt hur lätt som helst 👌
Så då travade jag av och precis som Sofie sa så kunde man se på hela hästen att han själv tyckte att han var bäst i hela världen, han liksom bar sig på ett helt annat sätt och blev riktigt stor och maffig med en galet perfekt form👌
 
Om man får rida fram med höjdhoppning innan dressyrtävlingar skulle jag kunna tänka mig att testa  😜😂



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0