-"Vi stannar på 110, vi ska inte hoppa så högt"

Trodde aldrig kommentaren ovan skulle komma igen i min "karriär" 🙈
Vi hoppade en serie med bom-räcke-oxer-oxer-oxer
 
 
Den första rundan på 110 störde jag honom lite med handen och vi fick med oss bakbommarna på de 2 sista oxrarna, efter det längde jag tygeln lite och lät honom istället sköta jobbet lite själv istället och fy faan vad bra han hoppade då ❤️
 
Så vi hoppade 2 svängar till på samma höjd då både jag och Aili var överens om att han inte skulle gå så högt så här första träningen efter vilan 😊
 
I övrigt var han otroligt ridbar idag, jag kom ca 30 min innan träningen och bara skrittade i ridhuset 25 min, jobbade mycket skänkelvikningar och volter tills han verkligen slappnade av och trampade in under sig, efter det var han minst lika fin i traven 😍
Galoppen däremot kan vi ju diskutera då han tok-slog i varje fattning och sedan var lite obalanserad i vänster varv..
 
Tetsade galoppera över bommarna som låg likadant som de vi red över i onsdags, han rusade visserligen igenom, men efter lyssnade han jättefint och vi kunde göra halt utan att ha dragkamp 👌
Red på 3-delade äppelbettet med lösa ringar och det verkar ju ha varit succé, iaf idag..
 
Det vet ju ni lika väl som jag att det som funkar idag inte alls behöver funka en annan dag 😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0