Inte helt överens

Ikväll hade jag tänkt rida med tjejerna på ridskolan, gick dit 30 min innan så att F skulle få ur sig allt han behövde få ur sig innan de kom folk 🙈
Stod en studs på 4 hinder uppe + ett räcke och en oxer..
 
Började med att bara få honom att trava lugnt och fint in på studsen, något som tog ett x-antal försök innan han kopplade av..
Då jag väl sedan kom i galopp slog det slint och han vart helt sjögrön och bara tok rusade in och sedan efter..
 
Jobbade på volt före hindren innan han spände av, rusade igenom och sedan rakt fram och halt vid väggen, så körde vi på tills han kunde lyssna på sitsen, känns ju så där att sitta och tokdra honom i munnen för att få stopp 😔
Med facit i hand skulle jag ju ha ridit på babypelhamet idag efter vilan!
 
Då de andra kommit tog jag räcket och oxern några språng innan jag travade av och gick hem då det blev lite för trångt för våra cirkuskonster 🙈
 
Men för att avsluta med någonting positivt så har han svarat otroligt bra på de nya övningarna vi fick av Jossan 😃
 
 
 
 
 
Bakbenen börjar hamna mer under kroppen och buken mer uppdragen vilket tydligen skulle betyda att han använde ländryggen på ett bättre sätt, vilket såklart hänger ihop med att han fått in bakbenen under sig 😊👍
 
Den rosa linjen ser ni hur han är vinklad nu och den blå hur han stod innan första behandligen 😊
Det tar sig som sagt 👌
 
 
 
M
2016-11-25 @ 23:25:22

Vad är det för sadel du har? :)

Svar: Det är en Lippo Allegria :)
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0