Tisdag

Ikväll blev det ett dressyrpass i ridhuset tillsammans med M och Z 😊
F började söka sig till en slags form redan på vägen bort, gav honom stödet men arbetade honom inte aktivt och han höll sig där nästan hela tiden 👌
 
Även när vi kom fram och jag började kräva att han skulle gå i bra form så var han otroligt trevlig att rida och svarade superbra på allt jag bad om..
Han hamnade lite bakom hand i förhållningarna bara och jag vet inte hur jag ska få till det 🤔
 
Galoppen då?
Som vanligt 🙈
Hopp och spark och massa bus 😝
 
I höger varv fick vi till slut till det och han gick riktigt fint, men i vänstern blev det aldrig riktigt bra alls..
Då han bara blev mer och mer stressad gav jag upp och jobbade honom samma övning i trav istället tills han var helt avslappnad och då tackade jag för idag..
 
Minisarna jobbade med bommar i mest galopp..
Volt, galoppbommar, volt, det viktigaste idag var att han skulle vara ställd åt rätt håll!
 
Gick jätte bra ett tag inann han tyckte att det blev för jobbigt och valde att ställa sig utåt hur mycket hon än kämpade 😊
Jag skulle ha tömkört honom någon dag! Men det är ju som svårt att hitta tid till allt man vill göra..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0