Byta inriktning?

Oftast slutar våra markarbetspass i frustration, men de pass som inte slutar så är så jäääkla bra att jag i detta nu sitter och kollar på dressyrsadlar 🙈😂
Då han är bra är han riktigt jäkla bra 😍
 
Vi började med att värma upp på varsin halva av ridplanen, L red övergångar trav-galopp utan stigbyglar och jag jobbade mycket sidvärts och tempoväxlingar i trav..
Den öppna halvan av volten skänkelvikning och kortsidan med vägg red jag honom utåtställd i kort trav och han fick verkligen trampa under sig innan han bara svävade iväg i fantastiskt luftig trav innan vi kom till den öppna halvan och han bara dansade undan för skänkeln, MAGISKT ❤️
 
Då hästarna var varma och jag höll på att flytta bort bytte vi till en variant av Paulindas övning i Hippson som Lily var sugen på
 
 
Men istället för snett igenom hade vi en galoppbom på kvartslinjen rakt fram 😊
Skulle gärna vilja att någon filmade våra skänkelvikningar i galopp någon gång, eller ja, skänkelvikning i galopp finns väl inte som dressymoment? Så det är väl kanske mer en diagonal galopp sluta(öppna?🙈), ja ni hör ju mina dressyrkunskaper 😂
Men i alla fall så känns det som om att det är nå jävluskt perfekta 😉
 
Nu ska vi strax göra oss klara för mockdag nummer 2 på B-åker 😃💪



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0