Träningssugen

I ridhuset här hemma är det ju inte tillåtet att ändra på de hinder som står framme, så det är ju lite svårt att planera pass utan man får se vad som står framme helt enkelt 😊
 
Idag så såg det ut så här
 
Lade räcket på 80, krysset snett igenom på 50 och krysset i hörnet på ca 65-70..
 
Efter uppvärmning så hoppade vi fram några språng på det lilla krysset snett igenom..
Byte över hindret, snett igenom vid nästa hörn och då byte igen ute på spåret...
Alla byten satt klockrent idag, så himla roligt att allt arbete börjar ge resultat 😃👍
 
Då vi rullat på den ett tag så tog vi travbommarna, halt i korridoren, galopp över kryss..
Första halten fick jag ta lite(mycket) i tygeln för att få stopp, men sedan räckte det med att jag rätade upp mig så stannade han 👌
 
Bytte sedan håll och tog alltså krysset i galopp - halt - trav över bommarna 😊
 
Tog 2 språng över räcket innan jag satte ihop allt till en liten bana..
1. Stora krysset
2. Lilla krysset
3. Räcke
4. Stora krysset
Halt
5. Travbom
 
Här blev det lite klurigt efter att ha "hoppat bana" till att göra halten och jag fick ta lite mer för att få stoppet..
Tog hela banan igen och rätade upp mig mer redan innan hindret och fick till en kanon halt 😃
Lägligt nog var korridoren precis framför spegeln så att jag kunde se benplaceringen själv, helt jämn i alla 4 😍
 
 
 
Mycket roligt var det i alla fall att hoppa igen, nu längtar jag till träningarna drar igång och jag har idag ansökt om licenser för både ryttare och hästar i Team Wilhelm 💸



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0