Onsdag

Då vi till att börja med knappt fick runt sadelgjorden på ponnyn trots förlängare(!!!) och då han sedan bara orkade hoppa halva banan var beslutet enkelt!!
 
Det blir inte bara hårdare pass, de fick också flytta hem för hösten = diet 🙈
Nu får de beta av det som hunnit växa sedan de släpptes på bete och sedan blir det strikta matransoner för främst den lilla 😊
 
I övrigt så gick träningen bra, han kämpade tappert den lille även om bensinen tog slut 😜
De hoppade bana på 80cm (LB) och höjden är ju absolut inga problem!
Bara de får ordning på markarbetet så hon har honom bättre mellan skänklarna någon gång så är det bara att tuta och köra 😃
 
Och med den här supersnygga luvan de fått från Lá Kim luvor så kommer de dessutom att vara snyggast 😍
 
 
 
Frazze, min älskade vän!
Önskade att få hoppa banan på en meter, så medan jag hoppade fram på en oxer höjde A upp resten av banan åt mig..
Då jag var färdig visade det sig att vi hoppat den på 110/115 med rejält breda oxrar för att få honom att öppna sig bättre bak 😃
Förutom ett nedslag på ett räcke pga. slarvig sväng från min sida så var det inte alls några problem 😍
 
Resten av dagen har det pysslats här hemma, H har snickrat på stallet samt satt upp aggregatet till hagen nu då grabbarna är hemma medan jag och hundarna jobbat hårt 😉
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0