Bra träning!

Igår så var vi bort och tränade för Aili, började med att hoppa fram på en oxer med galoppbommar..
Minisarna hoppade upp till 1m och det ser nu mer så jäkla enkelt ut för dem, men vi stoppade där ändå så att han får fortsätta tycka att det är enkelt 😊
 
Jag och F fortsatte upp till 120, en höjd som nu mer känns enkel även för oss!
Så pass att även när vi kom helt fel p.g.a att hästan tok rusade mot och fick lägga in ett travsteg innan avhopp ändå tog oss över utan problem 👍👍
 
Roligt dock att han älskar att hoppa så pass mycket, han laddar minst lika mycket för 50cm som 130 🙈🤣
 

 
Vi fortsatte sedan med lite mer lydnad, linje med 3st räcken där vi skulle få in lika antal språng mellan hindren, gick riktigt bra för både mig och barnet!
De små har ju av naturen ett riktigt bra grundtempo och jag fick med mig min häst otroligt bra för hjälperna trots att han bara stod och studsade i svängen då vi red an 😫
 
Som sista övning skulle vi rida 3 hinder på böjda spår över medellinjen, typ som ett S..
Först med jämna språng och pricka mitten på varje hinder, därefter så skulle vi hoppa så raka linjer som möjligt.
 
För mig var det inga problem, bara Mr. Hysterisk hade lugnat sig så är han ju världens bästa..
Barnet däremot fastande på en vattenmatta, något ponnyn hoppat miljoner ggr tidigare!!
Men hon är ju så jäkla cool ungen och löste det så sjukt snyggt, innan det var klart galopperade han mattan istället för att hoppa över den 🤦‍♀️
A M
2017-06-12 @ 11:00:22
URL: http://alicemalmstrom.blogg.se/

Vad kul, duktigt!
Kram :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0