Dag 2

Jag och F var uppe med tuppen igår och red ett konditionspass där han fick galoppera ur sig rätt rejält, jag red utan chaps och lärde mig att aldrig mer göra om det då jag nu är skinnflådd på benet..
Därav den fria galoppen, jag kunde helt enkelt inte reglera farten med hjälperna, att sitta och bara tokdra honom i munnen fanns inte som ett alternativ 😊
Hästen var i alla fall glad och lycklig ... och tväslut 😂
 
Han fick en välgörtjänt dusch innan han kom ut i hagen igen och såklart rullade sig direkt 💩
 
Jag grejade på lite i stallet och sedan åt vi en tidig lunch innan vi rullade ner mot Kungsnäs med ponnyn i transporten för träningsdag nr 2..
 
Det började otroligt bra men sedan kom vattenmattorna, som han hoppade så fint igår 😤
 
 
Efter 2 stopp ställde Monia upp honom framför hindret så att han skulle få kolla på det, men det märktes tydligt att han egentligen sket fullständigt i de där j*vla mattorna han kollade runt på allt annat och såg så jäkla nöjd ut 🙈
Lade ner bommarna på backen så klev han mattorna över..
Upp med bommar igen - tvärnit 😩
 
Såklart att det har satt sig i huvudet på jäntan också, men hon red faktiskt otroligt jäkla bra mot just det hindret alla gånger så han borde inte alls ha stannat, VARJE gång..
Något som även Monia sa, fanns ingenting annat Lily kunde ha gjort han hade bra bestämt sig för att inte hoppa just det hindret..
 
Alla andra språng var i alla fall kanonfina så träningen överlag gick ju jättebra!! 😃👍
Men så kände såklart inte den lilla ryttaren som var såååå besviken och det spelade som inte roll hur man peppade med att påminna om allt som varit bra..
 
Idag så skrittar vi ut barback på långtur så att de får trampa ur sig helgens träningar och gårdagens skentur 😂
Och imorgon får de vila, de ska dels skos och jag ska bort med jobbet på em/kväll och på onsdag är det ju tävling i Matfors för mig och F 😃👍



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0