Loppfrö vs. Linfrökaka

Jag behöver er hjälp!
Som jag skrivit tidigare har jag gett F loppfrön under en tid nu då han haft orolig mage och klåda i svansen, troligast pga. det förstnämnda..
 
Men sedan han började få sina frön har han inte alls några problem med varken det ena eller det andra, men det är ju inte helt billigt..
 
Då jag var inne på granngårdens sida nu för att se om det fanns hemma fick jag upp linfrön som liknande produkter, skillnaden på priset var dock ganska stor!!
 
 
Så jag undrar nu om någon av er vet om det är någon större skillnad på dessa produkter?
Linfrökakan är dessutom mer i pelletsform och fastnar då kanske inte överallt så de små djävulsfröna gör 🙈😂
Är det kanske värt att testa?
Fia
2017-06-25 @ 22:03:58

Det är ju ändå ganska stor skillnad på dom . Loppfrö brukar man ge som en kur under en viss period när hästen riskerar att få med sig grus och jord ner i magen när det är leriga perioder tex eftersom slemmet av loppfröna tar med sig all skit ut.

Linfrökaka däremot innehåller ju både protein och energi vilket inte loppfrön gör så då kan man måsta kolla över sin övriga foderstat lite. Linfrökaka bygger upp magslemhinnan och hjälper mage och tarm att skapa en bra bakterieflora och ger därmed ett bättre näringsupptag. Ger fin glans på hårremmen och ger också ofta en extra skjuts till hästar som har lite svårt att hålla hullet så därför fodrar jag Lima med linfrökaka. Det är ju även bra för kolikhästae sägs det .




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0