Halsgropen

Det blev hoppning i alla fall idag 😊
Redan strax efter 8 var hĂ€starna sadlade och vi pĂ„ vĂ€g mot ridhuset 👍
NĂ„got annat var inte ens vĂ€rt att fundera pĂ„ enligt L dĂ„ jag lyckats lura av henne en p&j 🙈
 
Vi hoppade det som stod framme 2st rÀcken med galoppbom snett över meddellinjen sÄ att man kunde rulla pÄ en 8:a..
Vi hoppade inte sĂ„ högt, L pĂ„ 75 och jag pĂ„ 1m, fokus var istĂ€llet bra vĂ€gar, bra tempo och rĂ€tt stĂ€llda hĂ€star i varje hörnpassering 👌
 
Medan minisarna hoppade sĂ„ kom vi pĂ„ samma höjd och avstĂ„nd fast i trav dĂ„ sĂ„klart, sĂ„ nĂ€r vi sedan höjde och dessutom lĂ€ngde avstĂ„ndet pĂ„ galoppbommen blev första sprĂ„nget en halvmiss, valde att hoppa om samma hinder igen innan vi lade oss pĂ„ rull och dĂ„ vi vĂ€nde upp taggade han till ordentligt och jag fick verkligen hĂ„lla, alldeles innan bommen slĂ€ngde han upp huvudet och skallade mig pĂ„ nĂ„got vis i halsen, det gjorde sĂ„ jĂ€vla ont att jag trodde jag skulle tuppa av, begriper inte hur jag satt kvar över hindret! 🙈
 
PÄ nÄgot vis mÄste jag ha rivit mig pÄ dragkedjan pÄ jackan, precis dÀr han slog i för dÀr har jag ett rivmÀrke just nu, det gör inte ont annat Àn vid beröring, men nacken dÀremot!
Aj, aj, aj! 
Vart vĂ€l ett jĂ€kla knyck bakĂ„t sĂ„ har förmodligen strĂ€ckt nĂ„got 😕
Blir martingal pÄ ett tag för sÀkerhetsskull, han brukar ju inte inte slÄ med huvudet sÄ det var sÀkert bara nÄgot tillfÀlligt, men det Àr inte vÀrt att chansa..
 
 
Efter denna fadĂ€s gick det i alla fall bĂ€ttre, rullade pĂ„ i 3varv och de sista sprĂ„ngen var otroligt fina 👌



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0