Iphone 7 och hästen på bakbenen

Dagen startade på Birsta där vi skulle göra om Ps abonnemang till ett kontantkort istället, slutade med att jag kom därifrån med en ny telefon, P fick min och L hans = alla nöjda 😃👍
Speciellt jag som tjänar pengar på att skaffa en ny telefon 😉
 
Därefter for vi till lillebror på kalas innan vi blev avsläppta hemma igen och grabbarna for på både fotboll och innebandy ⚽️🏑
 
Jenny ringde och ville ha sällskap på Kungsnäs på förmiddagen, det hade vi ju lite dåligt med tid till så vi bestämde att vi skulle rida tillsammans istället på eftermiddagen 😊
Hon hade sett en övning av Jens Fredricsson på Horse & Country som vi testade, väldigt enkel med endast ett räcke och 4st galoppbommar
 
 
Som ni ser på min ooootroligt tydliga ritning så kommer man alltså i galopp på volt över bommarna och sedan in mellan och över hindret, ut i andra varvet in på volt över bommarna och över hindret igen osv.
En övning man kan ligga och rulla på 👍
 
Medan vi red fram tänkte jag lägga in bommarna men det var lönlöst, han bara studsade då jag vände upp och laddade gärnet med en fruktansvärd korsgalopp över, så jag bestämde direkt att jag bara skulle galoppera runt dem istället..
 
Vi började övningen och han lyssnade otroligt fint på hjälperna, stack inte på hindret utan kunde hålla samma tempo som i volterna och gjorde super fina byten över hindret varje gång 😃
Rullade ett par varv innan han fick pusta då J red.
 
Omgång 2 var han lika fin och jag tog en chansning och vände in tidigare över bommarna på volterna och det gick såååå jäkla bra, han tog alla förhållningar perfekt och verkligen väntade på kommandon hela tiden och bar sig fantastiskt bra på bakbenen(för att vara honom), det trodde jag aldrig skulle gå idag!
Han är så himla tacksam att jobba med den där jäkla hästen ❤️
 
Som avslutning fick L komma på en gång i vardera varv då hon blev så sugen, trots att hon inte skulle hoppa något idag 😝
70cm i dressyrsadel funkade ju fint det med  😂



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0