Söndag

Shit vad jag är trött!! 😴
Vaknade 4 och var omöjligt att somna om, låg och pillade på telefonen en stund och försökte sedan att somna om, men det var ju omöjligt, så runt 5:30 fick hästarna sin frukost och jag satte mig i soffan 😊
 
Idag har vi hunnit med mycket, jag och grannfrun roade oss med att dra tråd och sätta stolp till sommarhagen på förmiddagen, då H och P kom hem från fotbollen for vi och handlade det vi saknade till att kuna färdigställa sadelkammaren och sedan har vi jobbat på tills nu..
H har isolerat och jag har målat väggen till sadelkammaren + taket..
 
 
Skulle gärna vilja måla de putsade väggarna också, men enligt google så ska man vänta upp till 8 veckor(!!!) innan man målar så att fukten hinner dras ur ordentligt..
Så vi får måla det i sommar då hästarna är på bete istället 👍
 
Imorgon efter Lilys träning ska jag grundmåla väggen inne i sadelkammaren och dra på lager 1 av väggfärgen där jag grundade idag..
 
Annars är vi typ färdiga nu, hör ni hur sjukt det låter? 😃👏
Vi väntar bara på själva inredningen för att hästarna ska kunna flytta in, sedan är det ju lite annat småfix med el och vatten som ska kopplas in, men det är inget som vi inte klarar oss utan just nu, än så länge har vi ljusa dagar och vatten alldeles utanför dörren 👍
Veronica
2017-05-28 @ 21:44:15

Härligt!! Vad snabba ni har varit!!
Måste komma förbi och kolla in bygget när vi kommer bortöver😃

Svar: Såklart ni ska göra 😃👍
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0