Det här med IT

Alltså det här med IT, man tycker man är teknisk men ibland vill man ju bara slita sitt hår!
Min dator är nu inne på sista refrängen och jag har börjat gå igenom vad jag klarar av att tappa och inte vid en ev. krasch, bilder och sådan vill man ju gärna ha kvar!!
 

Har tidigare sparat allt på en extern hårddisk men hur smidigt är det inte med molntjänsterna egentligen?!
Nu har jag samma märke på både dator och telefonen så alla bilder jag tar med mobilen hamnar per automatik i datorn på en gång och det är ju vansinnigt smidigt måste jag saga.

 

 

Vi har börjat jobba mer och mer med ”molnen” på jobbet också och nu jobbar ju jag på ett sådant stort företag att vi har egna moln.

 

Men ett företag jag verkligen kan rekommendera är IT-mästaren som bla. har IT-tjänster för företag  där de kan erbjuda allt från brandväggar, e-post, intranät, lönesystem osv.

 

Gå gärna in på deras hemsida och läs mer om allt de kan erbjuda.
Några av deras tjänster är:

 

Datakommunikation

IT-mästaren är en Internet Service Provider (ISP) och en Local Internet Registry (LIR) det vill säga; vi levererar internetanslutningar, punkt till punkt förbindelser och andra datakommunikationstjänster. IT-mästaren levererar genom eget nät eller genom flertalet öppna stadsnät runt om i Sverige. IT-mästarens egna stamnät bygger på 10 Ggabits ethernetteknik. Stamnätet är byggt i ringstruktur för maximal redundans. 

 

Private Cloud

Med Private Cloud menas IT-tjänster som är åtkomliga på distans via Internet eller direktanslutning men som endast är åtkomlig för specifika användare. Privata molntjänster är byggda för en enskild organsiation och dess arkitektur är proprietär. När en Privat molntjänst är att föredra före en publik och vice versa, varierar. IT-mästarens Privata Molntjänster byggs huvudsakligen i IT-mästarens egna datacenter. En IT-miljö baseras ofta på både publika som privata molntjänster och kallas då Hybrid Cloud. 

 

Public Cloud

Med Public Cloud menas IT-tjänster som är åtkomliga på distans via Internet men plattformen är byggd för flera organisationer, på gott och ont. När en Publik molntjänst är att föredra före en publik och vice versa, varierar. En Publik molntjänst kan vara billigare och mindre flexibel än en Privat molntjänst, - men långt ifrån alltid. IT-mästarens publika molntjänster ligger oftast i andra datacenter än våra egna. Med Servicedesk Komplett supporterar vi alltid publika molntjänster till fast kostnad. En IT-miljö baseras ofta på både publika som privata molntjänster och kallas då Hybrid Cloud. 

 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0