Jaha?

Då jag skulle släppa ut hästarna imorse ville inte F gå ur boxen drog lite i grimskaftet och ut stapplade en blockhalt häst! 😱
Ser ju direkt att han är tjock över kotan på höger fram, medan jag gräver fram den sista rullen med zinkbandage hör jag hur han rör sig på gången i alla fall så det är ju ett gott täcken 😉
Lindar zinket och lägger en vanlig pad och linda över för skydd mot leran..
 
Brukar ju ta båda hästarna samtigt men valde att släppa ut F själv nu för att se på honom och då rörde han sig precis som vanligt?!
Både ut ur stallet och hela vägen fram till högen med hö, mycket märkligt!!
 
Blir i alla fall såklart vila för honom idag och ska stänga för så att han bara kan stå nere på platten då vi åker med lillen..
Hade först tänkt jag skulle ta in honom medan vi är borta, men då han uppenbarligen svarade bra på lite rörelse så får han vara ute...
 
Förmodligen så gjorde han i alla fall illa sig i torsdags medan Lily valde att ta en tur i regnet, för då for han fram i hagen som en blådåre och med lite halka är det nog lätt hänt att man gör sig illa..
Ska se hur han rör sig nere på vägen i em. då vi kommer hem..
Är han inte lika blockhalt som han var imorse får de nog kanske sova ute i natt, för uppenbarligen vart det inte bra att stå stilla inne, ska vara uppehåll och inte jättekallt så det skulle ju vara väldigt passande 😊
 
 
Beställde iaf nya zinklimbindor så fort jag kom in igen, ett måste i alla stall! 😃
 
 
Fia
2017-10-14 @ 09:39:57

Är det samma ben som han blivit halt på tidigare ? Känns ju lite skumt att det verkar komma och gå hältan på honom med jämna mellanrum . Tänk om dom bara kunde prata så himla enkelt det skulle vara då. Håller tummarna att det bara är en liten reaktion på springandet i hagen .

Svar: Nej det är det andra benet och högre upp 😕 Hade varit ”bättre” om det var samma så att man vet vad det beror på, en stukning är ju lätt att dra på sig om och om igen på samma ställe..

Han har vandrat runt i hagen helt obemärkt hela dagen så jag håller en tumme att de inte var allvarligare än så 😊
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0