Rossi vs Jossan 1-0

Vart 2st vilodagar för grabbarnagrus, i måndags hällregnade det så vi for ner och kollade på Lilys träning från läktaren istället innan det var ponnytävlingsmöte 😊
Intressant att lyssna på dels tränarna och grenledarna men framförallt alla kloka tankar och åsikter ungdommarna hade!!
Jag blir alldeles varm av hur fina människor det finns, det känns fint i hjärtat att det lilla barnet ska fostras av dessa förebilder ❤️
 
Och igår drog det ut på tiden på jobbet, jag var inte hemma förrän närmare 18:30 och då vädret inte var på topp vart det bara mockning och stallfix..
 
Idag tänkte jag att jag skulle hinna ta en kort tur på R då jag inte ville sätta upp L efter 2 dagars vila 🙈
Hade tänkt mig en runda som tar max 10 min att skritta, men att det ändå skulle vara bättre än inget att släpa runt på mig den korta stunden..
 
Och tur var väl det, för inom 500m, alltså max ett par minuter hade jag legat på backen 2ggr 😂
 
 
Det lilla fanskapet kastade sig helt om ena gången och jag var helt chanslös, andra gången bestämde han sig för att absolut inte gå en meter längre utan stod och reste sig eller sparkade bakut om jag lade på ben eller spö..
Vips reste han sig så pass att vi gick omkull då jag var lite tyngre än vad han tänkt 🙈
Det gick bra som tur var, känner dock av ena handen och nacken nu så jag sträckte mig väl säkert..
Efter det gick jag bara med honom, vi gick upp för backen och genom skogen som jag tänkt och han sprang och dansade bredvid mig hela vägen..
 
Imorgon byter vi ut markarbetspasset mot en uteritt, blir minst 2 vändor upp till flygfältet så att lillen får göra av med all den där energin som bara bubblar, ska leta rätt på en springrem att sätta på så att han inte kan resa sig så jäkla högt åtminstone!!
För gå framåt gör han utan problem om han har sällskap 😊
Har tagit bort den lilla dl med müsli som han fick, så nu är det bara hö och mineraler på menyn, absolut ingenting som kan tillföra extra energi 😂
 
Sedan var det dags för mig och Franz att åka och träna, idag var det markarbete på schemat och övningar som passade oss väldigt bra!
Bra på så vis att allt gick svindåligt och alla våra svagheter plockades fram, men jag vill ju träna på det som är svårt!! 😃
 
Mycket rakriktning, övergångar galopp-skritt-galopp, byten och att få hästen på bakbenen 👍💪
 
Lily var med C inne på banan och bossade, superkul att hon verkligen tar sig tid att förklara även för henne och jag hör att hon ställer kontrollfrågor för att se om ungen hänger med i vad vi gör, sjukt lärorikt för henne 😃😃
Att byta klubb var verkligen helt rätt beslut ❤️
Fia
2017-10-05 @ 08:48:11

Men busponny 🙈

Svar: Minst sagt 😂 Det är tur han är söt ❤️
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0