Vad var det som hände?

- Du rider otroligt noggranna vägar
- Det är en sån jävla superhäst
- Ni är en match made in heaven
- Ni passar så jävla bra ihop att det är löjligt
 

 
En sak är då säker, jag hade ALDRIG i mitt liv tänkt mig att jag skulle få höra dessa fina ord om mig och min lilla häst från självaste Jens Fredricson 😱
 
Speciellt inte efter presentationen där han kallade F för "intressant modell" vilket jag tolkade som - Vad i hela friden gör du här?!
Då vi sedan skulle värma upp tillsammans så travade han runt som en kamel med näsan långt upp i vädret, sa direkt att jag inte tänkte brotta ner honom utan att jag hellre ville få honom att tänka framåt först och fick genast medhåll och det var helt rätt tänkt 😊
Fick sedan lite hjälp med hur jag skulle kunna rakrikta honom mer innan vi gick över till galoppjobb..
 
Vi skulle inte börja med att galoppera i lös form, utan de skulle direkt på bakbenen..
Från skritt in i en framdelsvändning och ur framdelsvändningen fatta galopp, sedan ner till en rakriktad trav - skritt och om igen..
Superbra övning som jag absolut kommer att ta med mig i vardagen!
 
Sedan började vi att galoppera över bommar, F var super cool och väntade fint så vi fick bara komma någon enstaka gång i varje varv då vi fixade uppgiften så lätt..
Sedan hoppade på volt på en liten grind där vi skulle försöka komma så nära som möjligt, få hästen på bakbenen så att den verkligen hoppade igenom sprången och här kom de första lovorden för hur fantastiskt fina språng han har ❤️
Lika här fick vi bara hoppa ett par ggr innan han tyckte att det räckte, inte nöta på det som redan är bra..
 
Sedan skulle vi då hoppa fram på en liten bana och det var efter detta jag hamnade i någon slags chock och det kom en liten tår av lycka..
 
I slutet på filmen kommer alla de fina orden
 
 
Hoppade sedan den rätta banan, där jag fick hoppa på 1m..
Första rundan blev lite hattig då vi kom för nära på nästan alla hinder(+ att jag glömde ett hinder), så vi fick då hoppa om samma bana i högre tempo och med fulridning för att få upp huvudet på stackars F som började bli trött..
Istället fick vi då en massa nedslag då han inte är van att gå i sådant tempo, men vips hade min lilla kortgalopperande häst större galopp än de stora fina hopphästarna 😂
Så jag antar att det bara är att lära mig rida i det tempot istället då sprången blev mycket bättre..
Väntar bara på att film på dessa rundor ska laddas upp så får ni se dem med
Fia
2017-10-12 @ 17:28:29

Wow vad roligt 😀

Svar: Ja helt otroligt! Kan fortfarande inte tro att det är sant ❤️
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0