Viktigast i stallapoteket?

Fick sällskap av grannfrun på vår tur idag perfekt att ha ett par extra ögon då man är orolig för hälta 😊
Men jag behövde inte ens be henne kolla, han kändes hur fin som helst!
Höll oss till bara skritt och trav i alla fall, otroligt dumt att chansa..
 
L och M tog sig dock en galopptur, men jag hade inga problem med att underhålla F undertiden, han tittade lite efter dem men lyssnade fint på mina hjälper så vi gjorde lite tempoväxlingar och skänkelvikningar i skritt tills de kom tillbaka igen 👍
 
Skrittar på så friskt att pippilotterna bara flyger 😉
 
Vi åt en tidig middag och efter det då jag står och kikar på hästarna genom fönstret så vill inte Rossi stå på höger bak..
Bara att klä på sig och gå ut och då har han lyckats trampa skon sné så han har ena sidokappan rätt in i hoven och kan såklart inte ta sig någonvart då det gör så ont..
Bara att hämta alla hovslagar grejer och försöka få av skon så att vi kan spola rent..
 
Tack och lov fick han bara in den längst ut på hoven där man slår i sömmarna så jag tror inte det är någon fara, så fort vi fått ut skon stod han och vilade på hoven och det bådar ju gott..
 
Hällde i blåspray i "hålet" och slog sedan på skon igen, får känna bara så värmen i hoven lagt sig ikväll..
 
Nu ska jag iaf klicka hem allt man behöver för ett komplett stallapotek då jag insåg att vi faktiskt inte har någonting!?!?
Vad tycker du är viktigast?
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0