Höbekymmer

Igår var det som vanligt träning för de små, de fick hoppa studs i leran vilket jag tänker sög rätt fint i de små ponnykropparna 😅💪
Då vi kom hem skyndade jag ut på en tur till Norrbäcken innan det vart tvärmörkt då jag verkar ha tänkt köpa nya reflexer i år 🤔
Måste ta och göra det omgående då det blir mörkt fortare på kvällarna för varje dag!
 
Då vi kom hem hade H ganska precis kommit hem med den nya höbalen, vi jävlades bra länge innan den stod där den skulle och vi äntligen kunde öppna den..
Vilket blev en stooor besvikelse då den var full i mögel 😭😡
 
Så idag fick vi TACK OCH LOV låna traktorn av världens bästa grannar så att det gick fort att att lasta på skiten så att vi kunde kasta den..
Istället har vi nu varit och köpt ett gäng små 44kg balar som jag hoppas funkar bra, måste dock försöka få tag på fler sådana då det bara fanns 15 där vi var nu..
Sådana skulle ju passa oss mycket bättre då de inte är lika otympliga 😊
 
Hästarna fick iaf en lugnare uteritt upp runt logementet och R är inne i en riktig busperiod nu och bockar från igenstans, även i skritt 😂
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0