Ponnyrodeo och framhoppningsträning

Så hade det gått ett par dagar sedan sist igen 😉
 
På träningen i onsdags så tränade vi på att hoppa fram, alltså lilla, räcke och oxer..
Skitbra ju!!! 😃
För jag kan helt ärligt säga att jag är SÄMST på att hoppa fram och har ingen plan alls utan hoppar några språng i ren panik och väntar sedan på min tur att entra banan 🙈😂
 
Men nu fick vi som sagt en hel träning ägnad åt detta, hur man ska tänka och hur det ska kännas 😃👍
Provade dessutom att rida på novabett då han blir för krullig även av ett vanligt 2-delat nu då vi flyttat in och han inte har samma utrymmen att springa på 😊
Så jag ska testa rida på det imorgon, för vist får man väl tävla hoppning på nova? 🤔
Ska kolla TR direkt! (uppdate: tillåtet i hoppning👍)
 
Gårdagens lektion innehöll äntligen lite markarbete 😉
Mycket fokus på att få hästarna på bakbenen men att ändå tänka framåt med hjälp av travbommar och cavaletti 👌
Efter ett antal bocksprång, studs på stället eller full fart framåt fick vi till ett par bra svängar och det var mina stackars händer som fick betala för det då jag inte hade några handskar med 😩
 
Idag var L ut på en tur tillsammans med pappan, ponnyn hade både stått på bakbenen och kört rodeo så en träningsfylld helg passar nog honom bra!!! 
 
F har precis fått sig ett bad, skåpet är packat och tävlingskläderna framtagna..
Ska gå ut och fläta manen inför knoppning lite senare och fundera på när vi behöver åka, är fortfarande så osäker på hur man ska bete sig då man inte startar första klassen 😂
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0