Fredag

Idag har det varit runt 20 grader ute, hur skönt som helst!
Mockade och gjorde klart allt imorse, så när jag kom hem från jobbet var det bara att luta sig tillbaka en stund i stolarna framför stallet och njuta en stund innan ponnyn skulle göras i ordning..
 
Lastade och gjorde klart så plockade vi sedan upp barnet på vägen så fick hon byta om i bilen 😊
 
Vi red sedan fram lite själva innan Sandra kom och hjälpte oss 😊
Jag drog fram vattenmattan som han gick över utan några som helst problem, lade den sedan mellan 2 stöd och med ett pyttelitet kryss över så fick vi ägna första kvarten av att bara få ponnyn att komma nära och till sist över, då det gick bra åt ena hållet var det minst lika "farligt" åt det andra sedan 🙈
Kul kille!
 
Men bara Lily blev lite bestämt hoppade han fint och vi ägnade dagens träning bara av att få Lily att använda hans stora galopp samt att ponnyn själv ska tänka framåt 👍
 
 
När han bjöd fint och Lily kunde reglera sprången slutade vi, vi vill ju som sagt bara att han ska få tillbaka lite glädje och Lily behöver inte mer än så hon heller just nu 😊
 
F han får sin vila idag han så att det finns lite energi tills imorgon 😉
Han ska däremot få en dusch ikväll då han är så vansinnigt smutsig och dammig i pälsen!
 
Själv så ladar jag upp med att kolla på tävlingarna i Sundbyholm på Equisport, just nu är det 120 klassen och med risk för att sticka ut hakan lite för långt vill jag nog påstå att just denna bana ser varken hög eller svår ut 🙈
 
Mitt mål för i år är ju som bekant att starta en 120 i höst..
Blir det inte så, så blir det inte så och det gör inte heller någonting.
Men det vore ju fantastiskt roligt om vi kunde få göra den utvecklingen 😊



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0