Utebox blir innebox

I onsdag kom det ju en del regn kan man säga!
Insåg då också att båda ponnysarna är fryslortar och att en blöt ponny inte torkar så bra ute i fukten trots täckesbyten..
Hur fasen ska vi göra i vinter?!
Inte ska väl mammas ponnyprins behöva frysa!!!! <3
 
Igår kom jag på den brilianta idén om att göra Bs box till spiltor, måtten helt godkända enl. jordbruksverket :D
Nästan så jag hade hunnit riva hela boxen innan H kom hem och kunde bromsa mig ;)
Hann dock tänka om, B skulle inte alls må bra i en spilta, vill jag ens vara en sådan som stallar upp djur i spilta?
Svar: Nej!! Hur kunde jag ens komma på en så dum idé?!?
 
Meeeen, vet ni, då kom nästa snilleblixt!
Sadelkammaren har ju godkända mått för att göra ponnybox av :D
Vi sätter en vägg och dörr i linje med de andras boxar så har vi ju en box till i stallet istället..
 
Jooo, jag tappar visserligen en ordentlig sadelkammare som visserligen är proppjäkla full!
Men vi kommer att få plats med det som används dagligen (sadlar, träns, täcken) i nedersta hörnet i stallet och resten jobbar vi med hyllor längs taket och gör vi i ordning i kaosrummet för..
 
Vattnet är såklart skitsvårt att flytta på så det får vara där det är, men täckeshängaren flyttas och sadlar flyttas..
Så får vi också tänka om på hur vi smartas sätter upp allt för att få plats..
Allt läder, bett och annat som inte används dagligen, hanger vi upp snyggt i kaosrummet och säsongstäcken gör vi plats i garaget för..
 
Men alla prinsarna får i alla plats inne i värmen i vinter, vi får en längre stallgång och jag har 3st boxar!!!
Jooo ni vet precis vad det betyder ;)
 
Uteboxen blir åter hö/spån/foderförråd..
 
Kommer bli sååå bra! <3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0