Söndag

Det gick ju hur bra som helst att rida igår, långben skötte sig bra även fast han var pigg och det kröp i kroppen, vi red upp nya sandvägen så att de fick jobba lite med kroppen i backen då det inte blev så mycket hög hastighets ridning så att säga 😊
 
 
Den lilla sedan däremot skötte sig allt annat än bra, testning av liten ryttare deluxe 🤦‍♀️
Bara att tjura på då tjurigast alltid vinner..
Sagt och gjort, efter ett tag så gav han upp och blev en liten ängel och det gick bra hela vägen hem 👍
 
 
Idag så valde barnet att ta Rossi då jag skulle rida C.
Ja jag hör ju själv hur dumt det låter så här i efterhand!
 
 
Det var det också, superdumt faktiskt!!
Redan då vi lämnade gården taktade C och lät som en drake, vi varje möte med bil flög han antingen rätt upp i luften eller ner i diket 😏
Då vi skulle trava exploderade Rossi och Cristallo var INTE sen att haka på 🙈
 
Lily fick hoppa av och leda Rossi hem för byte av häst 😂
 
 
 
Frazze fick en räser påklädning också gjorde vi ett nytt försök, på en gång märktes stor skillnad på C, som istället för att frusta som en drake, frustade av välbehag och avslappning och jag kunde skritta på långa tyglar 👍
 
Vi red in i skogen mot Boan och joggade till sandtaget och vände där och travade tillbaka ut till vägen 😊
 
 
I svackan vid Norrbäcken hör vi plogbilen i full fart och ja, ni kan ju gissa min panik med tanke på hur det gick med mötet med bilarna!! 🙈
 
Vi vände och travade upp till närmsta gård där vi gick in och väntade medan det plogades förbi oss, F är ju van så där var jag inte ett dugg orolig, men lilla grå rörde inte en min han heller 💖💖💖
Stod kvar och väntade medan plogaren vände där vägen tar slut och det var lika obrydda grabbar även då han susade förbi en andra gång 👌
Lille bebisen fick massvis av beröm och vi red sedan vidare hemöver i lugn och ro.
 
Hade tänkt lina Rossi, men det hanns inte med då vi skulle iväg på kalas och nu känner jag att det är soffan som hägrar resten av kvällen då jag är väldans trött från gårdagens julbord 😴



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0