Frånvaro pga. sjukdom

Vi for ner till ridhuset igår morse, drog fram vattenmattan och 2st ifyllnader att rida runt och förbi..
Livsfarligt om ni frågar Rossi!
 
H ledde dem tills den lille inte var "livrädd" längre och jag red min häst bara runt utan någon riktig plan, förutom att han skulle vara avspänd, vilket han var från start..
Orkade rida max 20min innan kroppen sa ifrån och jag var helt slut 🤒
 
Hjälpte istället de små med lite övergångar, skritt-galopp 👍
Utan stigbyglar får hon till helt perfekta både avbrott och fattningar 👌
Gäller bara att få ner lill arslet i sadeln även med stigbyglarna 😜
 
Avsultade med att rida över monstermattan några ggr i varje varv, första gångerna var den livsfarlig att ens gå förbi igen så pappan tog tag och gick med dem över..
Gäller att vi är tuffa och konsekventa från start då det syns så tydligt att det är en diskussion gällande ledarskapet!!
 
Han har börjat testa mig med på kvällarna då jag ska kvällsfodra, när jag går in med höpåsen möts jag av en ponnybak som försöker mota bort mig..
Så vi jobbar just nu med att han helt enkelt inte får någon mat förrän han flyttar sig för mig och sedan släpper in mig och det blir kortare diskussioner för varje kväll, så det är ju bra 😊
 
Resten av dagen låg jag i alla fall däckad med rinnande näsa och värk i kropp och knopp..
 
Idag är det förnärvarande -25, känns inte superlockande att åka på tävling 🙈
Det är tur jag startar nästan först i och med att jag är efteranmäld, så får vi komma in på framhoppningen direkt 😊👍
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0