Multihorse

Alltså fy fasen vad intressant det är att lyssna och se då Jossan arbetar!
Vilken fantastisk kvinna 🤩
Har ni möjlighet att få en häst behandlad av henne, så ta chansen!!
 
Precis som jag anat hittade hon en hel del i den lilla ponnyn, mycket av det kunde förklara reaktion vid böjprov och till viss del varför han stannar på hinder..
Just vattenmattor fanns det tyvärr inte någon magisk formel mot 😂
 
Lite låsningar här och var som släpptes på och hade det varit hennes ponny hade hon inte lagt några fler pengar på en veterinär då han inte har uppenbart ont någonstans, och det satt absolut inte i varken kota eller knä, de kändes torra och fina, inte en tillstymmelse ens till liten galla heller så det känns tryggt..
 
Då det är just J som säger det så litar jag helt och fullt på att det är så, är inte för inte Evedensia anlitar henne till det som de inte klarar av att utreda själva och med den osteopat utbildningen i Tyskland hon gått känner jag att hon har koll på läget 👌
 
Så nu vi har lite att jobba med själv nu för att underhålla det arbetet hon gjorde idag..
Då det tydligen var en hel del som ruckats på skulle han inte ridas nu på 2 dagar för att "hitta sig själv igen", gärna promenad imorgon så att han får känna efter var han har kroppen, men inte träna..
Skulle inte vara några problem att vara med på träningen på onsdag, det är ju dressyr då och inte någon avancerad historia så det skulle nog bara vara bra 👍
 
Franzen sedan, han var sned i bäckenet, något jag blev väldigt förvånad över då jag som sagt tycker han varit så jämn 😂
Men då han kompenserat med att muskla om sig har han lurat mitt otränade öga så det var inget jag skulle må dåligt över 😊
 
Jämnade till honom bak och släppte på låsningarna snedheten medfört i nacke och bog och vips så var han inte alls så fint musklad längre 🙈🙈
Vi ska ta bort sulan han har bak vid nästa skoning och istället har jag fått övningar att hjälpa till att underhålla bäckenet med så att det inte ska rotera 👍
Så får han muskla om sig rätt succesivt nu..
 
Grabbarna fick stalltäckena på sig och lunchen serverad inne, så får de slappna av i musklerna och äta och dricka ordentligt innan de går ut några timmar igen nu på eftermiddagen..
 
Som vanligt vill hon inte komma tillbaka, jobbet som nu är gjort tillsammans med de övningar vi ska göra själva ska absolut räcka för att hästarna ska bli som nya..
Men, också som vanligt, vill jag ju gärna ha någon slags uppföljning så vi skulle höras till hösten så skulle jag ev. kunna filma dem både under ryttare för att se rörselerna och bara ståendes på gången..
Hon tyckte inte jag skulle lägga pengar på ytterligare behandlingar, för detta ska som sagt inte vara nödvändigt om vi bara följer råden 😊
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0