Tisdagen

Då barnen hade studiedag igår jobbade jag halva dagen hemifrån, tog paus för ridning medan det var ljust ute och vi red som planerat upp till flygfältet med galopp i backen..
Den lilla ponnyn blev överlycklig även om han tyckte att det var sjuuukt jobbigt :)
 
Skrittade ner igen och travade nästan hela vägen hem, galet fin trav med helt otroligt påskjut bakifrån i en rund fin båge över ryggen och näsan bra frame..
Skolboksexempel på korrekt lång och låg form skulle jag vilja påstå..
Så att får galoppera igenom kroppen gjorde nog väldigt gott :)
 

Inget bock eller bus utan bara allmänt nöjd och glad ponny <3
 
Idag ska de hoppa för första gången sedan mellandagarna, ca 2 månader sedan alltså, det kan bli spännande!
Haha
 
Förväntar mig ingen avancerad hoppning eller höjd då de övriga i gruppen som sagt inte har full koll på sin ridning :)
Så det blir en perfekt början!
 
Efter min träning ikväll ska jag anmäla till Timrå också, höjden bestäms beroende på hur det går :)
Men lutar nästan åt ännu 1m, ja vi får se vad Catten tycker.
 
Transporten åker inte heller in på service förrän på måndag, så behöver inte låna någon och världens bästa Wanna följer med som hästskötare :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0