En hage i hagen

For hem vid lunchen även idag, skillnaden var bara att jag stämplade ut då istället för att sitta hemma och jobba..
Fantastiskt skönt med halvdag måste jag säga!
 
Gav hästarna sin lunch och sedan gick jag ut och började skruva isolatorer och gräva fram plaststolp..
Hittade 2st, en till hade varit perfekt, men man kan inte få allt 😊
Med hälp av en hammare så fick jag i alla fel ner dem en bit i snön så att det står stadigt och förberedde med hantag och tråd till ingången, kunde inte dra trådan runt innan balen stod på plats, vilket vi fick hjälp med av grannen 👍
 
Då rastlösheten tagit vid för hästarna skyndade vi oss att dra tråden och göra hål i balen så fick hästarna komma ut..
H ordnade en provisorisk vattenhistoria till Rossi, jag är dock skeptisk till den 🤔
 
 
 
Så det får nog bli som så att Lily tar in ponnyn då hon kommer hem från skolan på dagarna så slipper han stå och tokäta, inte kunna röra sig och troligast ha dåligt med vatten, allt för länge..
Det är ju som gjort för kolik 🙈😳
 
Tänkte ta in dem nu igen vid 18 så har de fått lufta sig 3 timmar idag, R har ju egentligen boxvila tills imorgon, men då de som sagt var en aning rastlösa sprang de runt mer inne än vad de gjort nu i hagen..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0