Jobba på attityden

L och hennes bror for till morfarn idag och stannar tills imorgon, så båda hästarna fick jobba på lina..
F i en och R i 2, tömkörde alltså honom 😊
 
Det gick överlag bra, men så fort det blev lite jobbigt så kom det en jäkla attityd fram hos den lilla röda, han reste sig rätt om och om igen tills han ju kom på att jag inte satt på, då började han slå med baken istället 😂
Bara att gå på med spöet så jobbade han vidare tills nästa gång han blev bekväm..
 
Men fick honom iaf att trampa under sig väldigt bra bak och komma upp i formen så detta borde vi absolut göra mer av!
Så kan vi samtidigt jobba lite på den där arbetsmoralen 😜
Är ännu mer övertygad om att det inte är någon underliggande smärta för han visar ingen tillstymmelse alls till hälta, utan det är när kraven kommer och han inte kan rycka tyglarna från mig som attityden kommer..
Och det är väl lika i hoppningen då L blir osäker och slutar rida mot "titthinder"...
Men det ska ändå bli skönt att få honom genom gådd så att vi vet 😊
 
Får ta och tömköra honom över vattenmattor och grindar 👍 
 
F kunde jag inte mer än skrittjobba då vår lilla stallplan är förliten för att han skulle kunna trava och på baksidan är det för mycket snö så vi kommer inte ens dit 😅
Hade kunnat gå ner på lägdan iofs, men det orkade jag inte 😊
 
Såg på fejjan att det verkar som om att min träning drar igång imorgon redan 😃
Det är dock inte bekräftat av chifen ännu, men jag håller en tumme, är så galet träningssugen 😍🏇



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0