Måndag

Minns ni förra veckan då jag for på Hööks-rean för att köpa mig ett bett?
Som sedan visade sig bara finnas i baota storlekar 🙈
 
Ibland ska man ju ha lite flyt också för idag mötte jag upp Matilda och köpte precis ett sådant bett jag ville ha för ynka 20:- 😃
Hon hade också ett 2-delat äppelbett med lösa ringar som jag fick för samma peng 👍
Väldigt överkomligt om ni frågar mig 😊
 
Vi red sedan ut en sväng, in i skogen i Norrbäcken..
Från vägen in till första vändplatsen red vi skänkelvikningar i trav, där vände vi och gjorde samma sak i galopp på vägen hem..
Galoppbytena satt klockrent idag och jag blev så himla glad 😃😃
L hade lite problem med byten till vänster galopp, högerbytena gjorde de flygande men till andra galoppen fick hon bryta av..
Men det tar sig i alla fall, herregud, hur många 9-åringar kan ens göra flygande byten alls på en ponny som inte heller är utbildad till det?! 😍
 
Att bero på ponny och unge fick vi idag förslag på grupp åt dem, gissa dag?
Onsdag såklart 😅
Så onsdagar blir en eftermiddag/kväll pendlandes med hästar 🙈
Lily rider dock redan kl.16 och min träning börjar ju inte förrän 19, så det blir inte super stressigt så, men i alla fall 😊
 
Nåja, hästarnas träningsscheman synkas ju då iaf och det är ju bra 😃👍
Vet dock inte var det är för slags grupp eller vilken instruktör det är än, det visar sig på onsdag tänker jag..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0