Summering 2017

Januari:
 
De små tränade på och vi var på p&j
 
 
 
 
F motionerade sig själv i hagen
 
 
Jag köpte en ny sadel
 
 
 
 
Februari
 
Moniaträningarna började igen
 
 
Hemma hoppade de hus
 
 
Jag och F tränade för Aili och hoppade 135 för första gången tillsammans 
 
 
De små gjorde årets första tävling på SRK
 
 
 
Jennie hade photoshoot med de små
 
 
 
Jag och grannfrun hade en magis helg i GBG där vi såg Henke och Mary Lou vinna VC-hoppningen
 
 
 
 
Mars
 
Jag verkar vara dålig med kameran, men vi tränar på, L på SRK och jag för Aili 
Vi beställer också material för stallbygget
 
 
Hoppade banor på 90 och var dönöjd med det
 
 
 
 
April
 
Jag och F började samla på dessa
 
 
Varmare grader = Nakenfisar i hagen = Lerbad
 
 
Vi tränade för Aili båda 2
 
 
 
Ännu mer blågult
 
 
Och även de små fick med sig tygblommor hem 
 
 
 
For till Östjämten och debuterade 1m, resultat 8 fel men jag var så nöjd i alla fall
 
 
 
 
 
 
Maj
 
Stallbygget tog ÄNTLIGEN fart
 
 
 
Segertåget fortsatte för de små
 
 
Men i det stora hela handlar det mesta om att hinna klart med stallet
 
 
 
Juni
 
Lily var med på mini summer horse show med båda hästarna, 4placering med F i 70cm inverkans bedömning 
 
 
Och helt plötsligt så bodde hästarna HEMMA
 
 
Jag och Lily for till Njurunda med F, hon hoppade 80 med en avramling och jag nollade 1m
 
 
Vi tävlade i Matfors, 4 fel i både 90 och 1m
 
 
 
 
Juli 
 
Jag och Franz tränade för Annelie ett par ggr
 
 
Hästarna verkar trivas hemma
 
 
 
F blir halt, igen
 
 
Men då små tränar på
 
 
Lily börjar rida Bakelsen för försäljning
 
 
 
 
Augusti
 
L tränar för Catta
 
 
Vi gör vårt första meeting, 3 dagar på näset..
Samtliga dagar rev vi hinder nummer 7
 
 
 
 
Även jag börjar träna för Catta
 
 
 
 
September
 
Vi tävlar i Timrå, åter igen åker en bom i backen
 
 
Övning ger dock fördighet och jag änmäler oss till debut i 110
 
 
Så det är bara att träna ännu mer
 
 
Tävlar 1m på Färsta, slutar på 4fel
 
 
Oktober
 
Tränar för Jens Fredricsson i Härnösand, kan fortfarande inte finna ord för hur mycket detta betydde för mig
 
- Du rider otroligt noggranna vägar
- Det är en sån jävla superhäst
- Ni är en match made in heaven
- Ni passar så jävla bra ihop att det är löjligt
 
 
 
De små for till Matfors och kammade hem 2 rosetter
 
 
Och jag tränar vidare mot mitt mål
 
 
 
 
Och vi överlever, utan höger stigbygel hoppar vi oss igenom debuten på 110cm.
Pga. ett för sent beslut från min sida på trippelbarren kraschar vi i bakbommen, men jag är så glad att tårarna sprutar då vi går ut
 
 
 
 
November
 
Vi rider på, tränar våra träningar, annars rider vi mest ut
 
(null)
 
Vi gör årets sista tävling i timrå, 110cm och ett obligatoriskt pet.
 
 
 
 
December
 
Jag och L åker till Sthlm tillsammans med E och M för att kolla på hästshow..
Tjejerna blev helt sålda och vi väntar bara på biljettsläpp så åker vi i år igen 
 
 
Hästarna får vila då vi ändå inte har några snösulor..
De åker på efter lucia och då är det bara att börja sätta igång dem igen
 
 
 
Lily är med på träningsläger för Catta i mellandagarna
 
 
 
Och vi rider sista passet i ridhuset här hemma innan abbonemnaget går ut
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0