Torsdag

For och hämtade ut metacamen på vägen hem på lunchen, F fick stå kvar inne och sällskapa då han inte verkade så angelägen om att komma ut, jag hade ändå tänkt rida ikväll 😊
 
Satt hemma och jobbade på em. då jag inte orkar åka fram och tillbaka och då det var dags för middagsfodringen fick F faktiskt sitt hö ute i alla fall så att jag kunde mocka 👍
Så vi mockade och sedan gick vi in och lagade mat, efter 1 timme stod han med is i hela ansiktet och hängde på grinden och vill in igen så han fick som han ville 🙈
 
Istället för ridning så bestämde vi oss för att förbereda sjukhagsbygge och for och hämtade en rundbal så får de stå och gnaga på från varsin sida tråden en sådan nu under "sjukskrivningen"..
Funkar ju inte att jag ska hålla på att åka hem på lunchen varje dag och höautomaten går inte att få så att de kan dela på maten..
Nästa problem är nu bara hur i hela friden vi ska få ner en stolpe i backen och hur vi löser det med vatten till lillen 🤔
Men det löser sig nog 😊
 
Hann däremot raka hela F och maskinen höll hela vägen så nu är han iaf stilig 😍
Imorgon tänkte jag jobba hemma och bara halva dagen så ska jag inleda projekt hagbygge då medan det är ljust ute..
 
Men summa sumarum så verkar det ju fungera bra att ha dem inne och det är ju skönt och det var heller inga problem att få i Rossi medicinen, blandade ut den med maten och han slickade ren hela krubban 😅



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0