Lördag

Vi for ner till gropen med F och R imorse, ponnyn fick sig ett dressyrpass medan F fick hoppa några språng.
Värmde upp i alla gångarter väldigt enkelt, tanken för dagen var inte att köra slut på honom med något hårt pass, utan bara komma upp lite i höjd då det blev vår läxa från Gaby då vi kan markarbetet eftersom att vi nöter på det dagligen även när vi rider ut och på hinder upp till 1m rider jag tydligen väldigt bra, så jag behöver kliva ur min comfortzone och bli bekväm i de högre höjderna 🙈😊
 
Hoppade fram på en linje räcke-räcke med 16m mellan = 4 korta språng(eller 4 normala för F 😜)
Vart lite trångt märkte jag när vi kom upp i höjd, då fick vi inte riktigt plats till utsprånget men ville inte börja ändra avstånd då vi hoppat in oss på den distansen, vi är ju som sagt känsliga för förändring både jag och hästen 😅
Och då det var så få hinder så fick det vara 👍
 
Lade upp de 2 av de 3 hinder vi hade på 120cm, utsprånget på linjen fick vara kvar på 110 då det som sagt blev lite trångt.
Och höjden känns inte alls omöjlig för oss att fixa i höst 🙈😃
Vi behöver träna mycket mer såklart så efter minivilan som är planerad efter SSHS kör vi igång med mer höghöjdsträning i form av serier för att även bygga styrka 😊
 
 
 
 
Då vi kom hem igen fick F en dusch och sedan benen lindade med BoT paddar runt om och även ett regntäcke, blåser en hel del idag och är väl inte supervarmt så då får min lilla porlinsprins ha vindjackan på sig 😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0