Ledsen och besviken

Kom i väg i tid som planerat och de hann rida fram helt perfekt, ponyn var otroligt lösgjord och följde barnets hjälper superfint 👌
 
Var en startade innan, vilket också var helt perfekt, då kunde jag leda runt dem i collectingring ett varv så att han fick kika lite i ridhuset innan det var dags 👍
Då kan kikat runda travade de runt på en 8-volt tills det var deras tur att komma in på banan..
 
Tvärstopp!
Sa åt henne att inte börja diskutera med honom där och då, utan bara byta varv och få honom att tänka på annat, men nej, han vägrade att röra sig mot den övre halvan av ridhuset 🤦‍♀️
De fick startsignal och Lily kämpade på men hon fick inte häst j*veln upp mot A, så tillslut var de ju uteslutna 🙈
Domaren var väldigt snäll och lät mig gå in på banan och leda honom upp och förbi kortsidan vid A och sedan fick Lily rida runt honom en stund själv där uppe och han går såklart skitfint..
 
Barnet var så himla, himla besviken, hon brukar kunna hålla skenet uppe, men inte idag 😔
Och jag förstår henne! Måste vara så otroligt frustrerande att inte kunna påverka över huvudtaget..
Men nu är jag ännu mer säker på att allt han håller på med även vid hoppningen, inte bara är för att han visade hälta efter böjningen..
Finns ingen logik i att han är superfin på framridningen och i collectingring sedan känner av bogen/benet just när de ska rida upp och starta, i dressyr!!
 
Det ÄR en maktkamp som han tyvärr vinner och det måste vi fixa!!
Med start imorgon ska jag leta rätt på ledarskapsövningar som går att utföra med de förutsättningar vi har nu utan direkt tillgång till paddock..
 
Jag och F tar vår tur nu ikväll då jag ändå är ensam hemma, barnen har åkt till morfarns stuga på sportlov tills imorgon eftermiddag och maken är och tränar grabbar i fotboll, så då passar jag på att rida nu 😊👍
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0