Tisdag

Igår så blev det ofrivillig vila pga. snöstorm, timmerbilar som gick på vägen och snöskottning av tak..
Det här med taken kändes extra aktuellt då det rasar in tak och hela byggnader på löpandeband just nu 😳🙈
 
Idag däremot var vi så illa tvugna att rida, de kan inte vila hur mycket så helst med tanke på kommande träningar och tävlingar..
Vi lyckades tack och lov precis tajma in en timmerbil då vi skulle sitta upp, så vi red bortöver och upp på nya sandvägen, var oplogat där så de fick plumsa på ordentligt i skritt hela vägen upp, riktigt jobbigt för dem! 😅💪
Väl uppe på toppen är det som en stor vändplats = perfekt att rida på volt och böja lite på dem samtidigt som de får lyfta på benen i djupsnön 😊
 
Red däremot ingen längre stund då det som sagt suger fint i musklerna..
 
Innan vi red jobbade L på med sin lilla ponny, då vi bytte höbal idag tog vi den gamla plasten, som nu råkar vara blå, och lade den på backen á la vattenmatta..
Och jag vet inte jag, antingen genomskådade han oss och såg att det bara var balplast, eller så har Lilys träning verkligen gett resultat..
 
 
Ska höra med min make sedan hur hans morgondag ser ut, i bästa fall kan vi dra ner båda hästarna till Kungsnäs imorgon så jag jag rida i ridhuset antingen samtidigt som L rider eller direkt efter hennes lektion 😊👍
 
Går som sagt inte att rida ordentligt efter vägarna nu då jag inte vill riskera att möta timmerbilarna då det inte finns någonstans att ta vägen 😩



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0