Välkomna till oss

Oj!
Här har statistiken ökat kraftigt 😊
Förstår såklart varför och jag hälsar alla nya besökare varmt välkomna
 
Gårdagens longering av C byttes ut mot ett ridpass 😃
Har jag köpt en ny och så fin häst är det väl självklart att jag ska rida den också 😉
Följde med småtjejerna och ponnysarna till paddocken och red ett kort pass på ca 15min i bara skritt och trav..
Mest bara för att han skulle få röra på sig och se sig omkring, inga problem alls 😊
R fick ett frispel då vi skulle in i paddocken och började stegra, det tyckte C såg superskoj ut och sprattlade till med alla benen i ett försök att hänga på 😂
En klapp på halsen och lätt drivning framåt så var buset över, så himla behändig kille 💖
 
 
Har fått otroooooligt många svar på B också, är uppe i över 25 intressenter!!
De flesta säger jag tack men nej tack till, men det är 2 familjer som det känns bra i magen med, men de måste givetvis komma och hälsa på och provrida också då det är viktigast att B också gillar dem.
 
 
Som alla onsdagar for jag sedan på hoppträning med F, fokus på böjda spår och jämn galopp.
Gick faktiskt väldigt bra trots att vi brukar ha svårt med galoppbommar, men i fall som dessa är jag glad över den nya starkare galoppen då vi som sagt prickade rätt antal språng utan några som helst problem 😊👌
 
Ikväll ska C få se sig om efter vägarna är det tänkt, han får snälla trygga B som sällskap och vi tar bara en korttur bort till Norrbäcken som första runda så ska vi ut på längre äventyr I helgen då det är ljust ute.
På fredag ska han också få nya skor, inte det lättaste att få tag i vettig hovslagare med lediga luckor, men F offrar sin lunch för oss vilket jag är otroligt tacksam för då långben även hade hunnit få långa hovar 😊
Känns bättre att sätta igång och rida ordentligt om man vet att man har rätt förutsättningar 👍
 
Att bero på sätta igång så skulle coach planera in en löshoppning för oss framöver när vi lärt känna varandra bättre och allt nytt få smälta in, så att vi får se från backen vad vi har att jobba med i framtiden..
Spännande! 👏
 
Ska bli bättre på bilder, både här och på Instagram då ni är många nya följare även där.
 
Som sagt kul att ni hittat hit, hoppas att ni vill stanna, för jag lovar att detta kommer att bli en sjukt spännande resa - Nu kör vi 💪👊




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0