Dumskalle!!!!

Idag så fick F och B en skrittur längs byvägen ner mot Kovland, efter gårdagens galoppass så är en lugnare tur på hårt underlag inte helt fel 😊
 
Vi har också bestämt att det är dags att ta tag i Rossis tjurskallighet då han rids ut själv..
Det har ju inte gått att ta sig från gården utan att han står och stegrar 🤦‍♀️
 
Men hon kunde skritta iväg utan problem, det gick inte fort, men han gick!!!
Han fick såklart massvis med beröm och hon vände efter bara några meter då vi kör baby steps och inte pressar för hårt på en gång..
Sedan blev det ett dressyrpass med inslag av hopp nere på lägdan 😂
 
Medan hon red där nere passade jag på att skura hinkar och baljor och bytte vatten både inne och ute och när de kom tillbaka så rakade vi R, för andra gången sedan i Juli 😳
 
 
 
Dum som jag är får jag för mig att jag ska raka benen också, ena går nästan bra, det ser iaf inte för jävligt ut..
Men de andra - K.A.T.A.S.T.R.O.F 🙈
Jag tror att protesterna på de övriga benen beror på att maskinen hann bli lite varm, så den får lika på svalning så får vi testa igen imorgon 😊
 
Då de ska tävla dressyr nästa helg får vi ju skämmas om han ser ut som han gör just nu 😂😂😂



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0