Universums snällaste häst

Bytte till lite skarpare bett idag och som planerat blir jag inte alls lika fast i handen och han krullade inte ihop sig så värst mycket 👍
Men jag hittar verkligen inga distanser alls!!! 
Lägger honom i bott eller skickar iväg för tidigt, ville bara gråta inne på framhoppningen och jag tycker så himla synd om min häst som måste stå ut med mig 🙈
 
Fick något bra språng så då gick vi ut och väntade på vår tur..
Och sedan gick det som det gick..
 
Jodå, vi kom runt helt felfritt slutade på en 4:e plats..
Men det var helt och hållet Frazzes förtjänst, älskade häst som han ställer upp..
 
Jag var så besviken på mig själv och samtidigt så tacksam över min häst då vi klev av banan att tårarna bara sprutade..
Det är så frustrerande när jag inte får till det 😢
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hade tänkt tävla nästa helg också, men skippar det!
Istället ska jag åka och träna själv, upphöjda bommar och bara träna på att hitta distanser..
Nöta, nöta, nöta!!!
 
När det är veckoträning och sedan tävling nästan varje helg så kommer tyvärr inga tillfällen att träna själv på sådana här småsaker..
Vi får bli bättre på att ta oss tid en extra dag i veckan att åka ner och rida markarbete i gropen tills grannarnas paddock är så klar att vi kan börja hoppa i den nästa år 👍
 
B som skulle på p&j idag får skippa den då båda hans framskor är så lösa..
Synd, för de hade behövt träna på bortaplan innan tävling på lördag, men så är det..
Camilla kommer på tisdag morgon så det känns inte som någon idé att göra något drastiskt på egen hand innan dess..
Fia
2018-09-23 @ 19:50:01

Tycker du är lite för hård mot dig själv nu Jossan . Jämför med bara ett halvår sen , då var det betydligt oftare han kom nära och fick akrobatisera sig över. Tycker du rider honom jättebra och ni har verkligen kommit långt . Det ser enkelt ut , grattis till en fjärdeplats och klappa dig själv på axeln för fint jobb.

Svar: Tack Fia! Det värmer verkligen ❤️Det är väl kanske så att vår lägsta nivå blivit högre och det är såklart superbra 😊
Men det är så frustrerande när jag känner att jag verkligen har noll koll på läget och det är som vi sa igår, hästen som går in med hela hjärtat och räddar situationen 🙈
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0