Summering 2018

Januari
 
Året började med vetcheck, vilket resulterade i hälta efter böjning på lilla röda 😳
3 veckors vila och metacamkur
 
 
 
Lily fick som tur var låna Bubblan så att vi kunde vara med på årets första Monia-träning
 
 
 
Jag red första träningen för Gaby 😃👍
 
 
 
Och vi avslutade månaden med återbesök för Rossi och slutmätning = igångsättning och slutmätt B-ponny 🎉
 
 
 
Februari
 
Vi rider på här hemma, och tränar på klubben.
Lily får plats i en ridskolegrupp som vi tyvärr inte är helt nöjda med, men hon får rida säsongen ut i alla fall.
 
 
 
Jag gör årsdebut på hemmaplan och river hinder nummer 7 😉
 
 
Hoppar 1m även i Timrå och får med mig en bom där med
 
 
 
Mars

Minisarna var med på klubbdressyr
 och red ihop fina %, dagen efter var det dressyrtävling i Timrå, där de inte ens kom till start då ponnyn vägrade röra sig inne på banan 🤦‍♀️
 
 
 
De börjar hoppa igen efter sjukskrivningen
 
 
 
Jag fick min efterlängtade nolla
 
 
 
Grabbarna kunde börja vara utan täcke på dagarna 
 
 
 
Jag tävlar i Njurunda, 4 fel 
 
 
 
Lily tränar tolerans och ledarskap hemma
 
 
 
Och de tränar för Jeanna Högberg 🤩
 
 
 
April
 
Vi fortsätter att träna på hemma, gropen tinar fram och vi kan börja rida mer där 
 
 
 
Jag tävlar på SRK och i Östjämten där vi får göra vår första prisutdelning 😍
 
 
 
 
 
Maj
 
Vi köpte Bellman
 
 
Vi rider mer och mer i gropen
 
 
Lily och Rossi tävlade
 
 
Proppen släppte för mig och vi nollade klass efter klass och plockade poäng i Berners Cupen (110cm)
 
 
 
Lily for på Pay & Jump med Bellman
 
 
 
Juni
 
Lily och Bellman for till Ånge och vann 😂
 
 
Både jag och Lily tävlade i Timrå
 
 
 
Lily var på ridläger
 
 
Jag laddade för Summer Horse show
 
 
Vi hittade en ny klätterstig
 
 
Jag missar hela SSHS pga. felaktigt läst vaccinationsintyg och all min motivation försvann 😏
Får snällt stå som funktionär hela helgen istället.
 
 
 
Juli
 
Hästarna släpptes på bete
 
 
 
Det är varmt och torrt hela sommaren, vi gör vårt bästa för att lösa alla situationer
 
 
 
Vi bestämmer oss för att ha kvar Rossi 
 
 
 
Jag börjar få tillbaka min motivation
 
 
 
Hela stallet städas
 
 
Augusti
 
Vi köper ny transport
 
 
 
Rosi presterar och vi bestämmer oss för att ta med honom till Östersund på meeting
 
 
Jag och F laddar för meeting på Näset
 
 
Där vi fick placeringar i 2 av 3 klasser 
 
 
 
 
Vi bygger hinderstöd till grannarnas blivande paddock
 
 
Vi bygger om i stallet för att få plats med alla hästar inomhus
 
 
 
Jag floppar helt i Ånge, river nästan varje hinder och vi får det första stoppet på länge 😏
 
Avslutar månaden med Gaby-tränng och han är superfin.
 
 
 
September
 
Lily tävlar Rossi på Färsta och får en rivning, trots det är glädjen total då ponnyn tänker framåt 🤩
 
 
 
Vi lägger ner fokuset på hoppningen efter färsta, han får studs lite för styrka och smidighet, men nu lägger vi istället fokuset på dressyren.
 
 
 
 
Rider mitt sista Berners kval i Matfors, hoppar ett hinder och sedan ramlar jag av 🤦‍♀️
Får ändå ihop tillräckligt med poäng för final, men mitt självförtroende ligger på botten och jag väljer att bara rida 1m resten av säsongen.
 
 
Lily är däremot mer taggad än någonsin
 
 
 
Och hon får betalt för det då ponnyn går kanon och hon får nytt % rekord 
 
 
 
Vi snurrar igång Bellman igen istället då han får agera "vinterponny"
 
 
 
Jag tävlar i Timrå, slutar 4:a
 
 
Sista september åker vi på hemligt äventyr första gången 😉 
 
Oktober 
 
 
Lily och Frazze är med på klubbtävling och kommer 2:a 
 
 
Den 16:e kan jag äntligen andas ut igen efter veckor av magont!
Lilla grå dansar igenom besiktningen och får flytta hem till Byn 💖
 
 
Resten av månaden är rätt så lugn, vi lär känna vår nya familjemedlem och vi har lite provridningar på Bellman.
 
 
Jag gör säsongens sista tävling där vi tyvärr får med oss sista hindret i omhoppningen
 
 
 
November
 
Vi flyttar in sadelkammaren då lädret inte mår bra ute i stallet
 
 
Och vi njuter av de sista fina dagarna
 
 
 
Bellmis flyttar hem till en barndomsvän till mig där han mår så himla bra 😍
Så himla glad att det blev så här ❤️
 
 
Cristallen fick följa med på träning
 
 
Vi höll oss mest i bakgrunden med Lily och Frazze var högst delaktiga 🤩
 
 
Jag och F gjorde sista träningen tillsammans innan vintervila
 
 
Och Lily kämpade på några veckor till för att hinna med sista Monia-träningen och sedan ställs de av
 
 
 
 
December
 
Vi åker på Sweden International Horse Show med E och M i år igen  och fördriver sedan dagarna så gott vi kan tills det äntligen är dags att sätta igång grabbarna 
 
 
 
 
 
 
 
Lily är med på ännu en klubbtävling som resulterar i 3:e plats
 
 
Vi rider mysiga turer med grannstallet 
 
 
Och jag hinner också med en träning
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0