Tisdag

Ikväll blev det uteritt på Rossi och Frazze tillsammans med W och Z, hade tänkt en tur till Kovland för omväxlingsskull, men barnet valde Norrbäcken och in i skogen..
På vägen upp travade vi och galopperade vi lugnt rakt fram bara, men på hemvägen blev det jobbigare med först övergångar skritt-trav och sedan skritt-galopp 😊💪
 
Då de lyssnade bra fick Rossi galopepra på och F och Z göra flygande byten, något de fixade galant båda 2 🤩👌
 
Tyckte det kändes som att sadeln glidit bak något då Fs gjord är något för lång så jag kan lixom inte dra den något mer, den passar bättre då L har sin lill-sadel på honom 😊
 
 
Som ni ser hade den inte bara glidit bak något 🙈😂
Rena turen att den for bakåt och inte gled åt sidan och snurrade runt 🤣🤣
Får böra ha hoppgjorden även då vi bara rider hemma 😅
 
 
Sedan var det Cristallos tur och han fick longerings-kitet på sig också gick vi ner på lägdan och jag snurrade runt honom lite i båda varven innan jag tog på chambonen, denna gång lite kortare än sist.
Inte så mycket, men så pass att han ändå hellre skulle välja den lägre formen, vilket han gjorde direkt 😊
Vi jobbade övergångar så mycket vi hann, vill inte longera för mycket då det är så lätt att det blir slitningar istället för att det ska ge något 😊
 
Skulle gärna vilja ha ett Equiband, men 2800:- , det är verkligen inte ekonomiskt försvarbart och jag kikar istället på ett Cora Le på hööks som fyller i princip samma funktion för 169:- 😊
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0