Torsdag

På gårdagens träning fick Franzen världens största guldstjärna 🤩
 
Alla distanser satt där de skulle och jag kunde reglera galoppen både framåt och bakåt 👌
Fantastisk känsla 😍
 
 
 
 
 
De andra 2 fick vila då vi kommer hem så sent på onsdagarna 😊
 
 
Idag så var det träning för lilla grå, vi gör som så att jag och Lily delar på en plats på torsdagarna då vi inte har råd med 3 fasta platser i träningsgrupper 🙈
Så får barnet träna så mycket som möjligt då det inte är tävlingar eller andra träningar för mig också får Cristallo hoppa in de veckor som Frazze har annat 👍
Och idag då så blev det Cristallen som fick åka då F ju tränade både i fredags och igår😊
 
Vi var i lilla och där blir det ju en aning trångt för lång-bena och jag känner inte att det finns någon mening med att galoppera på volt bara för att, det kommer inte att ge oss någonting!
Då han är till räckligt stark så kommer det att fungera per automatik 😊
Tills dess jobbar vi på att stärka galoppen ute efter vägarna och ramlar han in i galopp i ridhusen så får han rulla så länge han orkar.
 
Så vi höll oss mest till trav i uppvräningen och sedan så var vi med och skuttade lite då de andra hoppade fram 😊
Tanken för Cs del på dessa träningar är som sagt inte själva övningarna i sig, utan bara få lära sig att ha främmande hästar runt sig som ibland kommer nära och bli bekväm med det.
Han är inte alls lika ängslig då det dyker upp någon bakom så jag tror verkligen att detta är nyttig miljöträning för honom 😊
 
Att vi sedan får träna lite små skutt är bara en bonus 😊
 
 
Högre än så här blir det som sagt inte än på ett tag, idag bjöd han i alla fall på själv och hoppade ordentligt istället för att ta ett lite större steg över bara 🤩
Så fasntastisk liten kille 💖
 
Nu blir det vila imorgon och sedan uteritter i helgen så ska han få lite mer och längre vila nästa vecka, tycker fortfarande att det är viktigt med viloperioder för honom både för kropp och knopp!!
 
Grållen och Rossi fick komma in då vi kom hem så tänkte jag att jag skulle rida Franzen då klockan inte var allt för sent.
Men möttes av detta!!
 
 
Ser inte så djupt ut så kletade på silversalvan och lindade sedan med bomulls pad, hade säkert kunna rida men det kändes som onödigt så han fick komma in han med 💖
Har ingen aning om vad han gjort sig illa på, det kan ju vara i princip vad som helst tänker jag då vi har lite träd och grejer i hagen och han och Rossi fått för sig att busa.
 
Imorgon ska de äntligen skos igen, C och R har klarat sig bra på 8v, men Fs brist på sulor ska bli skönt att få åtgärdat 😊
För visst tusan tappade han den nya huf-flex sulan på första turen i tisdags, så jag ger upp den tanken 😂🤦‍♀️
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0