Söndag

Idag så har jag och Culan varit på uteritt helt själva 😊
Det har ju som alltid funnits någon att rida med så vi har aldrig behövt testa själva, enda gången vi varit iväg utan hästkompis har ju H varit med som fotfolk.
 
Men då jag inte vill ha en häst som är beroende av sällskap så passade det ju bra att ge sig ut idag då F ändå ska träna(hoppas jag) i eftermiddag 👍
 
Och det gick ju superbra i alla gångarter 🤩
Han och Frazze skrek dock på varandra hela vägen från att vi gick till att vi kom tillbaka, men längsvägen stötte vi på allt från traktorer, bilar och folk som skottade snö utan några större problem..
Lite otäckt med både traktor och spad-man, men vi gick sakta förbi och han fika kika ordentligt så gick det bra 😃
 
Galopperade bara på bortvägen då jag misstänkte att han skulle vara lite mer på tårna på hemvägen, så då jobbade vi skänkelvikningar i trav för att hålla huvudet sysselsatt, vilket han gjorde med bravur, jäkla tryck i grejerna 🤩👌
 
 
Nu får vi se hur vädret tänker hålla sig, som det ä rnu kommer det inte att vara ett problem att ta sig till klubben i eftermiddag, men de har ju satt klass 2 varning för snön, så vi avvaktar och ser 😊
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0