Onsdag

Det var en minst sagt svettig tur till ridhuset med de små, sista lilla vägen som plogats rätt så dåligt i vinter, hade nu tinat och det var istället över 50cm snöslask 😰
Bilen for lite dit den ville och släpet lika så, hade jag kört själv så kan jag lova att vi kört fast!
Både jag och H var sjöblöt i svett då vi med nöd och näppe tagit oss fram och den stackars ponnyn stod och spjärnade med alla 4 ben i varsitt hörn 🙈

Ridskolechefen som åkt efter oss kom och sa att hon skulle ringa kommunen direkt så att de fick komma och skrapa, efter det fick jag en utskällning om att jag skulle sluta fjanta runt på 1m 😂😂
Så det är väl tur Njurunda är tänk vara min sista meter, till hemmatävlingarna i April har jag redan anmält till 110 😊

Lily hann, trots oplanerat lång restid, rida fram lite själv innan lektionen började 👍
Vi brukar försöka komma så hon hinner rida 15-20min själv så han får explodera klart innan han ska in bland ridskoleponnyerna 😅

Och sedan gick själva lektionen superbra, dressyr idag och poletten har verkligen trillat ner där!! 😃
Mer dressyrarbete i samverkan med NH-övningarna så ska ni se de hittar vägarna över hindren snart också 😊

Då kommunen inte tänkte skrapa någon väg förrän imorgon bitti valde jag att inte träna idag!
Då vi knappt kom fram med ponnyn känns det inte som att 300kg till hade gjort saken bättre, skulle skiten dessutom frysa på är det ju kört 🙈
F har dessutom vart lite orolig vid lastningen ett tag nu, så en mardrömsresa skulle säkerligen inte göra saken bättre..

Istället red jag här hemma, en tur till Norrbäcken och tillbaka med fokus på rakriktning och byten med avstickare upp för nya sandvägen och travjobb i djupsnön uppe på volten 💪💪



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0