Torsdag

Kompisar, vad kan ni om bakknän på hästar? 🤔
 
Som bekant har ju F inte varit sig själv riktigt den senaste tiden..
Tävlingar som gått uruselt och han har varit lite småtrög då vi ridit ute..
 
Men där emellan har han ju gjort kanonträningar..
Bland annat igår, gick så jäkla bra och han var pigg och på och hoppade fantastiskt 😍👌
 
Då vi kom hem på kvällen så svampades han av och sedan så strechades han och avslutningsvis fick han BoT skydden på sig fram och jag smorde in bakknäna med liniment..
Något som INTE uppskattades på någon sida!!
Han blev riktigt irriterad och stod och sparkade med det benet jag masserade in linimentet på..
Så har han aldrig gjort förut!!!
 
Givetvis gick jag in och googlade och han har såklart symptom från allt till känslig höstpäls till lösa benbitar 🙈
Jag är ändå inte helt galen utan stannar min hypokondri vid inflammation, hur vet jag om han har det?
Han visar absolut ingen hälta varken böjt, rakt eller alls..
 
Idag så tog jag in och borstade av honom och provade massera igen, höger sida var inga problem, men vänster var han något irriterad även idag..
Så istället för att jag red, tog Lily en skrittur..
Ingen tyngd för honom och rörelse är ju alltid bra 😊
 
Någonting säger mig att fortsatt "linimentering" och lättare motion gör gott, så vi fortsätter så över helgen, så får vi se hur han är till veckan..
Är han ovillig till turer här hemma så ska vi natruligtvis inte tävla nästa söndag!
 
 
Rossi fick ett dressyrpass och Bellman en tur till Norrbäcken 😊
Så Lily red alla 3 även idag och jag borstade och sadlade på löpande band 😅🏇
 
 
Fia
2018-09-17 @ 15:17:48

Bakknän kan vara så otroligt luriga, det är inte alltid dom blir halt förrän det gått ganska långt och det brukar vara väldigt diffust.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0