Världens bästa lilla långöra!!

Dagen började faktiskt väldigt lugnt idag, runt 10:30 gick vi ut i stallet och började mocka och göra klart innan Lily och Rossi skulle på miljötränings-träning..
Man fick välja uppsuttet eller för hand, då hon har väldigt bra pli på'n från backen så fick hon sitta på idag..
 
 
Som ni ser ovan så var det inga som helst problem 😍👌
Han tittade lite på vissa saker, men bara han fick titta och fundera lite så gjorde han det han skulle sedan 😊
 
Då vi kom hem vart det skiftbyte direkt, ut med den lilla och in med de stora då vi skulle rida med Wanna och ville hinna med innan det blev för mörkt 😊
 
På schemat idag stod galopptur, första för lilleman sedan han kom till oss så vi planerade att ta de lite lugnare än vanligt för att han skulle kunna vara med 😊
 
Och han är så klok och tacksam att ha att göra med min lilla grå, varje dag är jag så glad att jag har så otroligt trevliga individer i mitt stall 💖
 
 
Lily och Wanna satte upp tempot en aning på hemvägen så att de äldre hästarna skulle få upp lite högre puls och tänkte att det får bära eller brista för mig, i värsta fall hamnar jag väl på backen 🤣🤣🤣
Men han backade av direkt då jag gjorde en förhållning och det räckte med att jag ptroade lite även om han väääääldigt gärna ville hänga på 😃
Då han hade sådan egen framåtbjudning blev förhållningarna samlande och vi fick till en sådan sjukt häftig och kraftfull galopp som jag hoppas kunna plocka fram inne på banorna i framtiden 😍🤩
 
Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att leta tips på hur man får upp hullet på en häst med sådan här förbränning..
Blev tipsad av M på instagram om Granngårdens Elit ProteinspecialKraffts Muscle Up inte riktigt gjort det underverk som utlovades på den giva som rekommenderas..
 
De är väldigt lika i sammanställningarna men ganska stor skillnad i pris, så granngårdsfodret skulle man ju kunna ge mer av utan att gå i personlig konkurs 😉
För jag tror han behöver en giva på morgonen också!
 
   
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0