Fredag

För ett tag sedan fick jag numret till en karl som ska vara bra på det mesta gällande hästen exteriör och han både knådar och knäcker.
 
Imorse tidigt som tusan skickade jag ett sms och tänkte att han får väl höra av sig om dag och tid när det passar hans kalender.
 
Sekunder senare ringde han och sa at han kom idag kl. 13.
 
Så det var bara att åka ifrån jobbet vid lunch, mycket riktigt, 13:00 rullade det in en lustig liten man med talets förmåga, strax för 16 for han härifrån!
 
Då hade han bara "behandlat" C i ca 40min 😂
 
Fick iaf beröm för fin häst och fin muskulatur, onödigt dock att han skulle vara så förbannat stor 😉
 
 
Vi började med att gå och springa på vägen så att han fick se hur han rörde sig, inga större problem förutom att han ju har fullt sjå med att hålla rätt på benen..
 
När behandlingen sedan började så visade det sig att han satt fast i bogarna, var aningen stel i halsmusklerna, en kota fram låg fel och han var sned i bäckenet och därmed spänd i korset på den kompenserande sidan.
 
Så det justerades och han ska röra på sig dagligen och sedan får man såklart anpassa rörelserna till statusen i kroppen, men att ställa av honom helt på vila skulle nog bara göra skada då de aldrig rör sig så pass mycket som de behöver självmant..
Speciellt inte i vår hage som är så kuperad och för dagen super lerig 😏
 
De närmsta dagarna är vi rekommenderade till att skritta fort, snudd på trav, så fort ska han gå 😊
 
Den lille mannen hade bott här i Byn och kunde varenda väg så vi hade alla förutsättningar att få det här till en blivande stjärna 😉
Jag ska skritta på så kommer han tillbaka om en månad och fortsätter släppa på de spänningar som finns kvar 😊
Anonym
2019-05-10 @ 23:42:58

Hej! Har länge funderat på att ta ut en massör till min häst men inte hittat någon som fallit mig i smaken🙄 rekommenderar du den här mannen? Har du nummer till honom isf? ☺️

Svar: Ja det tycker jag absolut du ska göra, alltid bra att få en check på hur det står till i muskulaturen 😊
Svårt att säga bu eller bä om den här karln ännu då jag inte hunnit rida eller se hästen i rörelse ännu, men jag har själv fått flera rekommendationer om honom så jag hoppas att det kommer att bli bra 👍

Maila mig på [email protected] så får du hans nummer 😊
Har fler jag kan rekommendera också beroende på vad det är du söker 😊👍
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0