Veckan hittills

Oj, vad hände här?
Skyller på att jag var på konferens mån-tis 😉

(null)

 
Så måndag fick de vila och i tisdags så fick de jobba lite lätt i grannfruns blivande paddock.
 Lily red Frazze och tränade att flytta honom på volt och avslutade med skänkelvikningar halvt igenom.
 
Cristallo linades, med cora-le bandet och inspänning på innersida som ett ledande tygeltag.
Fokuserade mest på galoppfattningar då det är där vi haft problem, och visst tyckte han att det var jobbigt! 😊
Men vi får kämpa på.
 
 
 
Igår så fick L ta min plats på träningen då vi ju konstaterat att det blir för svårt för lillagrå..
Och det gick väl sådär, bara för att det är en bättre grupp så tappar ungen ridningen helt och smyger bara runt och rider ursäktande istället för med det där håll-käften självförtroendet hon brukar ha..
 
Så det gick ju också därefter!
På slutet då hon blivit lite irriterad kom ridningen tillbaka och det gick helt OK.
Men jag tror inte vi gör någon 1m debut i helgen, även om 90 känns svinlätt så får vi nöja oss där.

(null)

(null)

(null)

(null)

 
Och jag är lur på om jag ska göra Frans comeback nästa onsdag, tror att jag kan behöva hoppa honom ibland också för att bibehålla hans självförtroende..
Även om han är bäst så är han ju inte så gamal och har en massa rutin han heller.
 
 
Idag får Culan åka på Sandra-träning istället, så får vi se om han får mindre prestationsångest av det 😜




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0