Knackig bakdel

Sedvanlig hoppträning igår för Lily och Frazze, allt gick bra fram till sista linjen då hindren höjdes upp lite.
Det vart ett missförstånd mitt i och Lily tappar huvudet direkt och slutar rida istället för att skärpa till sig vilket resulterar i att hästen inte vill hoppa alls istället.
 
De tar om och medan de travar runt för att förbereda sig så får både jag och coach syn på orenhet bak, kollar på varandra och utbrister -"högt bak" i samstämd kör..

Han hoppar linjen en sista gång bra, men det är absolut något som är stelt i bakkärran!
Så vi tar några dagar med massage av bakknän, rygg och kors och endast raska promenader så får vi se hur han ser ut efter det innan vi får panik 🙈
 
Bilderna nedan visar ingen häst som har alldeles för ont tänker jag 😋
 
 
 
 
 
Den grå fick en promenad för hand då jag inte skulle dö av mer motion själv, haha 😂
Men det var med fara för livet då han hade en sådan där dag då allt är farligt och han var busig och for och viftade med frambenen i huvudhöjd på mig mest hela tiden, inte ok!
 
Idag ska de stora grabbarna skos, har beslutsångest gällande brodd!
Alla hål runt om? Bara trakterna? Inte alls?
Då vi verkar ska ha minus på nätterna ett tag till så törs jag nog inte chansa och ta bort dem helt än..
Men sulorna ska iaf bort äntligen 😃



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0