Börjar bli vuxen mentalt också

Igår så kom M precis när vi skulle ut med Nissen, så vi väntade in henne så att hon Frazze kunde hänga på 😊
Vi tog oss över på Oxsta sidan och de till häst travade och galopperade på grusvägen medan jag och hunden stannade kvar och väntade i solen innan vi gick hem igen 😊
Inget avancerat då det är nog jobbigt (men ack så nyttigt) för lilleman med långbenen att ta sig över stock sten genom skogen!
 
Därefter var det Cs tur och jag gav mig i väg och hann en bit innan jag insåg att jag glömt huvor - hehe
 
Då klockan började bli mycket sket jag i det och fortstte, det hade ju gått så bra dittills!
Och det fortsatt gå bra, vi skrittade runt på långa tyglar och bara hade det mysigt tills han helt plötsligt stannar och spetsar öronen och man känner genom sadeln hur hjärtat börjar slå.
 
 
 
Jodå, 2 cyklister i full fart på väg mot oss!
Fan 🤦‍♀️
 
Försöker få honom att gå fram så vi kan ställa oss på sidan - omöjligt!
Så vi vänder om och går in på närmsta infart och här samlar han faktiskt flera + poäng!
  • Det blir inte sken och bocksprång när jag vänder
  • Även om han inombords har rikspanik när cyklarna susar förbi håller han sig på backen och lyssnar på mig
Vi fortätter sedan vår planerade tur även om den är allt annat än lugn och harmonisk 😋
Han är spänd som en fiolsträng och liksom svävar fram, men vi kan ändå trava och galoppera utan att han exploderar 😃
 
 
 
Idag hoppas jag att det hänt underverk i paddocken så att vi kan tömköra!
Annars är det kanske bonusledigt i ridhuset då vi inte har någon onsdagsträning denna vecka 😊
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0