Helgen som försvann

Nej jag förstår inte var tiden tar vägen!
 
Helgen var hästig i vanlig ordning 😊
Lördag morgon så fick C massage då han ju kändes en aning studsig på onsdagens träning!
 
Direkt efter så for jag och C till ridhuset så han fick känna efter hur det kändes i kroppen 😊
Han var superfin och otroligt ridbar 🥰
 
 
 
Då vi kom hem igen så följde jag med Lily och Nissen ut på tur, vi gick över på Oxsta så fick han en vända i sandtaget 💪
Trots bara en sväng i backen och i övrigt bara skritt genom skogen så såg hästen ut så här då vi kom tillbaka, ni kan då tänka er hur jobbigt det var för mig! 😜
 
 
Han är i alla fall lydig och bajsar i kärran 😂
 
 
 
På söndagen red jag över med C, vi tog dock hela svängen bort till rakbanan och kunde både trava och galoppera lugnt och harmoniskt 🥰
 
 
Avslutade med 5 vändor i backen för honom innan vi fortsatte hem
 
 
Han lyckades dock ruska av sig mössan precis då vi skulle in i skogen och sedan var det kris och panik!
Han var rädd för precis allt och kastade sig om på obefintliga vändytor 🤦‍♀️
 
Vi tog oss i alla fall genom skogen och väl "hemma" på vår sida skogen så kunden han slappna av igen.
 
 
 
F och A fick sedan åka med in till ridhuset medan jag hade möte med tävlingssektionen och Lily och hennes kompis E red ett lättare pass med dem.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0