Hölåda

Glömde visst bort det här igår!
Har jag sagt att det är mycket på jobbet? 😋
Efter att ha jobbat 3v ligger jag nu 31h plus på flexen 🙈
 
I alla fall så var måndagens dressyrträning ännu en aha-upplevelse och ännu mer wow!
Alltså på dessa 3 träningar har vi fått så galet med nya verktyg 😊
 
 
 
Igår så vart vi tvugna att göra klart hölödan vi påbörjade i helgen då de sabbat ännu en bal och vi inte har råd att låta dom fortsätta så!
 
Gjorde ju klart 3 sidor i söndags så det var bara öppningen kvar, medan H for och köpte gångjärn och en hake till öppningen passade jag på att lösgaloppera och jobba med min häst från marken.
Hade tänkt rida, men då det är älgjakt i skogarna runt och oss och vi fortfarande har skav på djuret blev avsutten träning bra.
 
Han springer fortfarande runt på fyrkantspåret, målet är att kunna reglera storlek på volten med bara kroppsspråket - träna, träna 🤗
I övrigt följer han mig som en liten hund, han är känslig och flyttar sig som jag vill stillastående, så tänker att i rörelse också kommer att ge med sig så småningom.
 
 
När de sista grejerna sedan var hemma kunde vi också bygga klart dörren till hölådan, köra in en bal och sedan bara hålla tummarna att det går enligt plan 😋
 
 
Måtten är 2x2m, själva balarna är ca 130/140cm, så med ringen runt räknar jag med att eventuellt spill ska stanna kvar i lådan!
Öppet under till för att den lilla ponnyn ska kunna städa då han inte kommer att nå över kanten, också för att det inte ska bli snö och is längs kanterna då de står och trampar hela vintern.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0